Palvelun käyttöehdot

Palvelun käyttöehdot

Käyttöehdot

Päivitetty 27.05.2025

Tervetuloa Vested Health Oy:n asiakkaaksi (jäljempänä “Asiakas”). Vested Health Oy (jäljempänä ”Palveluntarjoaja”) tuottaa asiakkailleen ennaltaehkäiseviä hyvinvoinnin ja terveydenhuollon palveluita (jäljempänä ”Palvelu”). Tässä kirjatut käyttöehdot (jäljempänä ”Ehdot”) muodostavat ne oikeudellisesti sitovat käyttöehdot, joita sovelletaan Palvelua käyttäessäsi. Ehdot ja Palveluun mahdollisesti sisältyvät lisäehdot muodostavat koko sopimuksen Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välillä (jäljempänä “Sopimus”).

1. Yleiset ehdot

1.1. Näitä yleisiä käyttöehtoja sovelletaan kaikkiin sopimuksiin, joilla Palveluntarjoaja ja/tai sen yksiköissä toimivat itsenäiset ammatinharjoittajat ja/tai Yhtiön sopimuskumppanit (yhdessä jäljempänä “Palvelun tarjoajat”) tuottavat ja järjestävät hyvinvointi ja -terveyspalveluita kuluttajille.

1.2. Palvelu on tarkoitettu ainoastaan Asiakkaan henkilökohtaiseen käyttöön. Palvelussa on kiellettyä esiintyä toisena henkilönä, käyttää Palvelua laittomiin tarkoituksiin, häiriköidä tai manipuloida Palvelua tai toisia osapuolia.

1.3. Liittymällä Palvelun asiakkaaksi, Asiakas hyväksyy ja vakuuttaa käyttävänsä Palvelua kaikkia sovellettavia käyttöehtoja ja lakeja noudattaen.

1.4. Palveluntarjoaja antaa Asiakkaalle rajoitetun ja peruutettavissa olevan oikeuden käyttää Palvelua henkilökohtaiseen, ei-kaupalliseen ja näiden ehtojen mukaiseen käyttötarkoitukseen. Palvelua tai sen osaa ei saa kopioida, tallentaa, toisintaa, muokata tai luovuttaa.

1.5. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa Palvelun käyttöehtoja. Palveluntarjoaja ilmoittaa käyttöehtojen merkittävistä muutoksista. Asiakas hyväksyy uudet ehdot jatkamalla palvelun käyttöä.

1.6. Nämä ehdot eivät rajoita niitä Asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaan kuuluvia oikeuksia, joista ei voida toisin sopia.

1.7. Voimassa olevat hinnat ovat esillä ostotapahtuman yhteydessä tai muutoin Palvelussa. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden Palvelun hinnoittelun muutokseen. Palvelun suorittaminen aloitetaan Asiakkaan suostumuksella välittömästi maksutapahtuman kirjautumisen jälkeen, eikä Asiakkaalla ole voimassa olevan kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta.

1.8. Palveluntarjoaja käyttää ulkoista yhteistyökumppania apuna laskutuksessa. Asiakkaan maksuvelvollisuus Palveluntarjoajaa kohtaan syntyy kyseisen palvelun tilauksen tekohetkellä.

2. Palvelut ja hinnasto

2.1. Palveluntarjoaja myy hyvinvointi- ja terveyspalveluita. Palvelu muodostuu (1) terveysanalyysista, jonka Palveluntarjoaja laatii Asiakkaan tietojen perusteella tätä tarkoitusta varten kehittämää ohjelmistoaan hyödyntäen, ja joka on hyvinvointipalvelu (”Terveysanalyysi”) sekä (2) lääkärin Asiakkaan tietojen perusteella laatimista kliinisistä kommenteista, joka on terveyspalvelu. 

2.2. Terveysanalyysin käyttötarkoitus on antaa Asiakkaalle hänen terveydestään tietoja, jotka tukevat Asiakkaan hyvinvointia, ja tuottaa toimenpidesuosituksia hyvinvoinnin parantamiseksi elintapojen kautta. Terveysanalyysin käyttötarkoituksena ei ole antaa lääketieteellistä neuvontaa, diagnosoida, hoitaa, parantaa tai estää tauteja tai sairauksia tai suositella lääketieteellisiä jatkotutkimuksia. Ohjelmisto ei ole lääkinnällinen laite.

2.3. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta sekä tilatut tuotteet ja palvelut. Hinta sisältää kulloinkin voimassa olevan arvonlisäverolain mukaisen arvonlisäveron määrän. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa Asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

2.4. Palvelun tiettyä lopputulosta ei voida taata. Palvelun verkkosivuilla ja markkinointiviestinnässä esitetty tieto on viitteellistä eikä ole osa palvelusopimusta.

2.5. Asiakkaan ei pidä viivytellä hoitoon hakeutumista tai jättää huomiotta lääketieteellistä neuvontaa Terveysanalyysin sisältämän tiedon vuoksi. Asiakkaan ei myöskään tule käyttää Terveysanalyysia sairauksien diagnosointiin tai hoitoon. Jos asiakas tekee muutoksia elintapoihinsa Terveysanalyysin antamien tietojen perusteella, hän tekee sen omalla vastuullaan. Asiakas sitoutuu ottamaan yhteyttä hoitavaan lääkäriin välittömästi, mikäli hän kokee voinnissaan muutosta odottamattomaan suuntaan tai jokin oire pahenee tai hänellä on kysymyksiä terveydestään.

2.6. Palvelua ei tule käyttää hätätilanteissa. Jos Asiakas epäilee lääketieteellistä hätätilaa, hänen on aina soitettava välittömästi hätänumeroon 112, tai otettava yhteys oman kotikuntansa päivystyspisteeseen.

3. Tietosuoja

3.1. Asiakkaan henkilötietoja käsitellään Suomen lakien ja Yhtiön tietosuoja- ja evästepolitiikan mukaisesti.

3.2. Asiakas vastaa omien laitteidensa ja yhteyksiensä hankkimisesta, tietoturvasta, ylläpidosta ja päivittämisestä sekä näihin liittyvistä kustannuksista Palvelua käyttäessään.

3.3. Käyttäessään Palvelua tulee Asiakkaan pyrkiä antamaan kaikki tiedot, jotka ovat tarpeen Palvelun välityksellä tehtävän tutkimuksen suorittamiseksi ja hoidon antamiseksi. Asiakas vastaa aina annettujen tietojen virheettömyydestä ja ajantasaisuudesta. Jos Asiakkaan antamista tiedoista myöhemmin tulisi virheellisiä tai harhaanjohtavia, sitoutuu Asiakas ilmoittamaan tällaisista muutoksista viipymättä Palveluntarjoajalle.

4. Voimassaolo ja Palvelun irtisanominen

4.1.   Sopimus tulee voimaan, kun Asiakas ostaa Palvelun.

4.2. Asiakkaalla on oikeus irtisanoa Sopimus ilmoittamalla siitä kirjallisesti Palveluntarjoajalle. Irtisanomisilmoituksen jälkeen Sopimus on voimassa kyseisen sopimuskauden loppuun asti. Sopimuksen päättymisen jälkeen kaikki ehdot, jotka luonteensa vuoksi on tarkoitettu pysymään voimassa käyttöoikeuden päättymisestä huolimatta, pysyvät voimassa. Potilastiedot säilytetään lain vaatimusten mukaisesti Palvelun päättymisestä huolimatta.

4.3. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa Palvelua ja sen sisältöä tai lopettaa Palvelun tarjoamisen milloin tahansa, mistä tahansa syystä ja ilman ennakkovaroitusta.

4.4. Palveluntarjoaja ei takaa, että Palvelua voidaan käyttää keskeytyksettömästi ja varaa oikeuden keskeyttää Palvelun käytön esimerkiksi muutos-, kehitys- tai ylläpitotilanteissa, tai muusta perusteltavasta syystä. Palveluntarjoaja pyrkii ilmoittamaan Palvelun käyttöön merkittävästi vaikuttavista muutoksista etukäteen.

4.5. Palveluntarjoaja varaa oikeuden poistaa Palvelun käyttöoikeuden Asiakkaalta välittömästi ja ilman etukäteisilmoitusta, jos Asiakas rikkoo näitä Ehtoja tai väärinkäyttää Palvelua, kuormittaa Palvelua epätavallisesti tai aiheuttaa haittaa Palveluntarjoajalle, Palvelulle tai sen muille asiakkaille.

4.6. Palveluntarjoajalla on oikeus estää Asiakkaan pääsy Palveluun, jos sillä on syytä uskoa, että Asiakas on ryhtynyt laittomaan toimintaan tai vaarantanut muiden asiakkaiden tietoturvan tai yksityisyyden.

4.7. Palveluntarjoajalla on oikeus siirtää Sopimus ja Sopimuksen mukaiset oikeutensa ja velvollisuutensa konserniyhtiölleen tai Palveluntuottajan Sopimusta koskevan liiketoiminnan siirron/kaupan siirronsaajalle/ostajalle ilman Asiakkaan erillistä suostumusta.

4.8. Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää Sopimusta tai Sopimuksen mukaisia oikeuksia tai velvollisuuksia kolmannelle kokonaan tai osittain.

5. Vahingonkorvaus ja sovellettavat lait

5.1. Ehtoihin ja Palvelun käyttöön sovelletaan Suomen lakeja, pois luettuina lainvalintaa koskevat säädökset.

5.2. Palvelua koskevat erimielisyydet tulee selvittää ensisijaisesti Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välillä. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa Palvelua koskevat riitaisuudet kuluttajariitalautakunnan ratkaistaviksi. Jos asia ei näissä keskusteluissa selviä ja ellei laki toisin määrää, Palvelun käyttöön liittyvät riidat ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

5.3. Hoitovirheen tai potilasvahingon sattuessa potilasvahinkolain (585/1986) määräyksiä sovelletaan siinä laajuudessa kuin ne asiaan soveltuvat. Muilta osin Palveluntarjoajan vastuu rajoittuu palvelusta maksettuun hintaan.

5.4. Palveluntarjoaja ei korvaa Palvelun käytöstä aiheutuneita välittömiä tai välillisiä vahinkoja.

5.5. Jos Asiakas on tyytymätön saamaansa Palveluun, hänellä on oikeus tehdä ilmoitus siitä terveydenhuollon toimintayksikössä potilasasiamiehelle tai terveydenhuollosta vastaavalle johtavalle lääkärille, tai kannella hoidosta tai hoitoon liittyvästä kohtelusta terveyden- tai sairaanhoitoa valvoville viranomaisille niin kuin potilaan asemasta ja oikeuksista (785/1992) säädetyssä laissa määrätään.

6. Yhteystiedot

6.1. Jos sinulla on kysyttävää koskien näitä Käyttöehtoja tai Palvelua, ota yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen info@vested.fi tai postitse Vested Health Oy, Lapinlahdenkatu 16, 00180 Helsinki.